);
Århus Omegn
Århus Omegn

Søg i indhold

Her kan du søge efter tekster og andet indhold

Husdyr

Ifølge lejekontrakten er det den enkelte afdeling, der træffer beslutning om hvorvidt beboeren må holde almindeligt husdyr. På afdelingssiden for den enkelte afdeling kan du se, om der må holdes husdyr i din afdeling. Du finder oplysningen under "faciliteter".

Såfremt der må holdes almindeligt husdyr i din afdeling, skal anmodning om tilladelse til husdyrhold, forinden anskaffelse, rettes til Århus Omegns administration.

I nogle afdelinger er det muligt at få en midlertidig tilladelse til pasning af én hund eller én kat i op til 14 dage maksimalt 2 gange årligt efter forudgående skriftlig aftale.

Reglerne om husdyrhold samt pasning af husdyr fremgår af den enkelte afdelings husorden, som kan findes her.

I alle afdelinger kan beboere med vedvarende fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse anskaffe servicehund efter reglerne herom og efter ansøgning/tilladelse fra Århus Omegn.

Tilladelse til husdyrhold betragtes som et tillæg til lejekontrakten. Blanketter til husdyrhold og pasning af husdyr finder du inde på Min Side. Link til login i den orange boks.

Ved ansøgning om tilladelse til hold af hund skal der fremsendes dokumentation på, at din hund er registreret i Dansk Hunderegister samt billede af din hund.

Forbud i alle afdelinger mod kamp- eller muskelhunde

Der gives ikke tilladelse til hold af hunderacer eller krydsninger/blandinger af hunderacer, der ifølge dansk lovgivning (Hundeloven) er ulovlige. I tvivlstilfælde kan vi forlange en dyrlægeattest som dokumentation for, at der ikke indgår en ulovlig hunderace i hunden.

 

 

Acceptér cookies fra aarhusomegn.dk

Denne hjemmeside bruger cookies til af forbedre din oplevelse af sitet

Du kan altid slette cookies via de avancerede indstillinger i din browser

Acceptér ikke cookies Acceptér kun funktionelle cookies Acceptér alle cookies